Društvene Mreže

Zašto bi trebalo da koristite društvene mreže za vašu firmu

društvene mreže

Društvene mreže je naziv za web i mobilne tehnologije koje se poslednjih 15 godina koriste kako bi komunikaciju pretvorili u interaktivne dijaloge. Ovi dijalozi mogu se desiti kako između individualaca tako i između organizacija i zajednica. Internet dozvoljava milionima ljudi da se povežu jedni sa drugima, ali isto tako i vlasnicima firmi da promovišu svoje firme ljudima čak i globalno.

Trenutno živimo u svetu gde tradicionalni marketing jednostavno nije dovoljan. Društveni mediji ne samo da vam dozvoljavaju da dođete i povežete se sa velikim brojem ljudi, već dozvoljava i tu pomenutu interaktivnost koja vam može koristiti kao firmi.

Sigurno ste primetili da se već veliki broj firmi danas više oglašava putem interneta nego reklamiranjem na televiziji. To je upravo zato što ljudi češće nailaze na reklame na internetu nego putem tradicionalnih kanala kao radio ili televizija.

Samim tim društveni mediji pružaju popriličan niz prednosti vlasnicima firmi kako bi došli do svojih potrošača.

Dovođenje ljudi na vaš sajt — Mnoštvo vlasnika firmi je već shvatilo koliko je bitno da imaju sajt za firmu kako bi dosegli do većeg broja ljudi kako bi im ponudili svoje proizvode ili usluge. Sam čin kreiranja sajt nije toliko težak, ali može značiti mnogo kada dozvolite komentare na svoje usluge, odgovarate na pitanja korisnika i tim pokažete svoju dostupnost kojom ćete se lakše povezati sa potencijalnim kupcima.

Samim tim društveni mediji unapređuju ovo iskustvo i čine da postane mnogo vidljivije. Ideja nije da koristite društvene mreže samo za interakciju sa potencijalnim kupcima već i kako bi ih odveli na vaš sajt kako bi oni naučili više o onome što prodajete.

Upravljanje reputacijom brenda — Ko god je ikada vodio neki biznis zna kako čak i jedan negativan komentar može biti štetniji od bilo čega drugog. Neki kažu za svakog nezadovljnog, a glasnog kupca gubite deset istih ili potencijalnih. Upravo iz ovog razloga, svaki ozbiljan biznis sa prisustvom na internetu mora upravljati svojom reputacijom tako što će pratiti aktivnost na društvenim mrežama. Ovo pomaže biznisima da prate nivo zadovoljstva iskazanim od strane potrošača putem komentara, ali takođe vam dozvoljava da rešite njihove probleme i tako poboljšate celokupno korisničko iskustvo.

Održavanje imidža vaše kompanije je veoma bitno. Očigledno je da negativni komentari i tračevi koji se odnose na loše poslovne prakse mogu uništiti imidž svake firme. Održavajući jako i konzistentno prisustvo na društvenim mrežama može vam pomoći da održite dobru reputaciju kao i jaku sliku vašeh biznisa. Kroz društvene mreže, možete vrlo jednostavno odgovoriti na potencijalno destruktivne komentare istog trenutka i samim tim sprečiti da vas neko loše predstavi.

Istraživanje tržišta — Upravo zato što su društvene mreže efikasan način da se povežete sa ljudima, možete ih iskoristiti i da sprovedete istraživanje tržišta. Možete sprovesti ankete kako bi upitali ljude da napišu recenziju vaših prizvoda ili usluga. Samim tim, pošto je ovaj proces poprilično transparentan, možete videti šta vaši konkurenti rade što vam može pomoći u planiranju vaše poslovne strategije i biranja između proizvoda ili usluge koje biste pustili na tržište sledeće.

Ekonomično je — Društveni mediji su poprilično ekonomičnni ukoliko ih uporedite sa drugim marketinškim alatima koji vam mogu biti dostupni. Društvene mreže su potpuno besplatne za svakog da ih koriste. Što znači da bi jednostavno nekoliko sata rada nedeljno već moglo da prikaže pozitivne rezultate u smislu vidljivosti vašeg brenda, povećanja prodaje kao i razvoja dobre konekcije sa vašim potrošačima.

Tradicionalni advertajzing kao i druge vrste promocije biznisa zahteva pomoć profesionalaca dok je korišćenje društvenih media veoma jednostavno i jeftino.

Niste geografski ograničeni — Možete se vi oglašavati bilo gde u svetu i uz pomoć drugih marketinških alata, ali će vas to mnogo više koštati. Za razliku od toga, društveni mediji vam pružaju vrlo ekonomična sredstva koja mogu stići do bilo koga u svetu za treptaj oka. Ako vaš sadržaj postaje viralan, u tom slučaju ne postoji granica gde može stići, a pritom je to poprilično besplatno.

Društvene mreže se svode na to da dođete do relevantne grupe ljudi kako bi vam se pridružila i počela da komunicira sa vašim poslovnim profilom. Veoma je bitno pratiti neke dobre prakse kad je u pitanju prisustvo na društvenim mrežama kao što je kontinualno deljenje, vesti, pitanja, humor i slično kako bi imali konzistentnu konverzaciju na stranici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *