Email marketing

5 razloga zašto je email još uvek bitan

Kad je internet bio sasvim nova stvar na svetu, “You’ve got mail!” je bila jedna od najuzbudljivijih fraza koje smo mogli da vidimo na ekranu. Ljudi su koristili email kao novi način da se povežu sa prijateljima i podele informacije brzo i jednostavno. Firme su takođe videle email kao priliku da kontaktiraju sa njihovom publikom. Nakon toga su i “drugi” počeli da ga koriste pa smo se susreli sa velikim brojem SPAM poruka kao i prevarama.

Samim tim mnogima dolazi pomisao da je email postao kao iznošena cipela i da je sada prepun đubreta. Deluje kao da više ne predstavlja jedan bitan deo marketinga, a posebno zato što sada postoji čitav niz različitih načina sa kojima možemo da komuniciramo sa potencijalnim kupcima.

Ali bez obzira koliko dugo brendovi koriste email za marketing, još uvek je itekako bitan. Nije mrtav, čak ni blizu toga. Međutim, postoje mnoge zablude kad je u pitanju email marketing i naš savet je da ih uopšte ne slušate.

Evo razloga zašto je i dalje bitan kao i prvog dana

Još uvek je to najbolji način da komunicirate sa korisnicima — Da li ste znali da na svetu postoji čak 4.3 milijarde email naloga koji razmenjuju 196 milijardi poruka na dan, čak i sada? Čak i pored društvenih medija? Čak i pored SMS-a? Upravo tako. Vaši kupci i dalje koriste email i to svakog dana. Tačnije 91% kupaca proverava svoj inbox svakog dana. Sa ovakvim brojkama nije ni čudo što je email marketing živ i zdrav.

Ljudi žele da dobiju email — potrošači vam daju email adrese. Ovo je jedini način da legalno komunicirate sa njima putem marketinških email poruka (slanje neželjenih poruka ljudima koji vam nisu dali adrese je greška i trebalo bi je izbegavati). Ovo znači da biste trebalo pričati samo sa onima koji su se svojom voljom prijavili tj. onima koji žele da dobiju vaš email.

Naravno, neki ljudi će vam reći da potrošači već dobijaju veliki broj emailova i da ne žele više. Međutim, 60% ljudi dobija manje od 6 marketinških emailova svakog dana. Ljudi su selektivni kad su u pitanju brendovi kojima daju email adrese tako da zašto im ne biste dali ono za šta su se i prijavili?

Dodatno tome, upitani kako preferiraju da brendovi komuniciraju sa njima, 77% potrošača bira email pre nego društvene medije, SMS ili telefon. Ljudi žele vaše poruke i slobodno ih šaljite.

Dozvoljava vam da budete ličniji i ciljate efektivnije — kada postavite oglas na Googleu, napišete blog post ili postavite sadržaj na vaš sajt možete dobiti neku opštu ideju o tome ko će to i pogledati, ali da li je to dovoljno? Email marketing vam dozvoljava da pričate sa vašim potrošačima direktno, jedan po jedan. Vi zapravo tačno znate ko su ti ljudi. Čak možete dodati i njihova imena. Ono što vam je dodatno omogućeno jeste da segmentirate liste što vam dodatno pruža mogućnost da budete ličniji i odgovarate potrebama potrošača. Bolje targetiranje znači veći povraćaj investicije. Zapravo, da li ste znali da je povraćaj investicije za email marketing čak 4,300%? Nama to itekako zvuči efektivno.

Dozvoljava vam da targetirate korisnike mobilnih telefona — maltene svako danas koristi pametni telefon. Ciljanje na korisnike mobilnih telefona je efektivan način da promovišete vaš brend. Međutim, kreiranje oglasa za telefone i investiranje u nove tehnologije i softver kako bi targetirali korisnike pametnih telefona može biti kompleksno i skupo.

Ali, pogodite šta? 42% emailova brendova bivaju otvoreni na pametnim telefonima. Samim tim email marketing je za pametne telefone ne samo jeftiniji nego i efektivniji. Dodatno tome, email je besplatan i dozvoljava više mesta za sadržaj u poređenju sa SMS-om.

Lako se integriše sa drugim marketinškim taktikama — Email je takođe veoma svestran. Može se koristiti sa maltene svakom drugom marketinškom taktikom ili kampanjom. Imajući integrisane kampanje je kritično za uspeh svake firme. Možete npr. koristiti email kako bi doveli korisnika na vaš blog. Ili možete koristiti pozive na akciju (eng. Call-to-action) kako bi naveli korisnika da se prijavi na vaš webinar ili da vas zaprati na Tviteru. Naravoučenije? Možete poboljšati efektivnost vaših marketing kampanja koristeći email marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *