Optimizacija za pretraživače

Zašto bi vaša firma trebalo da ulaže u optimizaciju za pretraživače (SEO)

optimizacija za pretraživače

Ako izguglate termin “da li je SEO mrtav” na engleskom ono što ćete dobiti jeste preko 44 miliona rezultata.

Ono što je istina zapravo jeste da SEO nije mrtav, ali se toliko drastično promenio poslednjih godina da ljudi moraju da počnu da razmišljaju o tome manje kao marketinšku taktiku, a više kao igru brendiranja. Tako neki tvrde i nije baš da se u potpunosti slažemo, ali svakako da je istina da je optimizacija za pretraživače daleko od mrtvih.

Zapravo, mnoge kompanije sada se fokusiraju na investiciju u razvoj čvrste, optimizovane web infrastrukture koja je prijateljski nastrojena prema pretraživačima usled činjenice da se ti algoritmi povoljšavaju tokom vremena.

Evo liste razloga zašto i vaša firme treba da razmotri ulaganje u optimizaciju:

Još uvek funkcioniše — Pre svega, tehnike koje se koriste pri optimizaciji još uvek funkcionišu. Iako postoji sve manje podataka od strane Googlea, same tehnike ostaju itekako bitne. Ovo potvrđuje više studija slučajeva koja su se desila nakon Hummingbird algoritma. Dokle god vam je fokus na optimalnom korisničkom iskustvu dok koristite SEO strategije vaš trud će rezultirati uspehom.

Neće prestati da radi u skorije vreme — Na osnovu kako izgleda razvoj pretraživača čini se kao da SEO neće postati neefektivan u skorije vreme. Na nekom nivou čak i audio i video pretrage umnogo zavise od ključnih reči kao i tradicionalni sadržaj zasnovan na tekstu; ova veza osigurava produženi uspeh SEO tehnika dokle god postoji.

Ekonomično je — U poređenju sa bilo kojom formom digitalnog marketinga kao što je PPC advertajzing, marketing na društvenim mrežama ili kupovina leadova za email marketing program, SEO pruža poprilično dobar povraćaj investicije (ROI). Dok PPC može dovesti do većeg obrta novca i društveni mediji mogu biti važni za imidž vaše kompanije, vaš SEO na više načina ostaje temelj vašeg prisustva na internetu.

Pretraživači uzimaju sve veći udeo na tržištu — Negde između 80% i 90% korisnika sada proverava recenzije na internetu pre nego što se odluči na kupovinu. Dodatno tome, očekuje se da će ovaj broj da poraste. Samim tim, neće proći još dugo dok bukvalno svako ne krene da traži proizvode i usluge na internetu. Da li želite da oni pronađu vašu firmu ili ne? Bez optimizovanog sajta, ljudima će biti teško da vas nađu i samim tim će pronaći vaše konkurente.

Rast pretraga na mobilnim telefonima i lokalne pretrage — U prethodnoj godini je broj pretraga na mobilnim telefonima prevazišao broj pretraga na tradicionalnim desktop računarima. Ovom dramatičnom eksplozijom u korišćenju pametnih telefona, otvorili su se novi horizonti efektivnim SEO tehnikama za firme, kao što je optimizacija za lokalnu pretragu.

Loš profil sadržaja može biti štetan — Svakim ažuriranjem svojih algoritama pretrage, Google i drugi pretraživači menjaju način na koji gledaju na vaš sajt. Stvari koje nisu postojale pre nekoliko godina, kao što su signali sa društvenih mreža, sada igraju svoju ulogu u tome kako će vaš sajt biti pozicioniran u pretrazi. Ako ne gradite zdrav profil sadržaja kroz mesece i godine štetno utičete na vašu firmu pošto je to jedan od bitnih faktora koje Google ocenjuje kada gleda na vaš sajt.

Vaša konkurencija to već radi — Setite se, SEO je proces koji nema kraja. Ukoliko se ne krećete napred i ne poboljšavate vašu poziciju gubite u odnosu na konkurenta koji to već radi. To je jednostavna činjenica o ovom procesu. Ne dozvolite da vaš konkurencija zaobiđe samo zato što ste ignorisali ovaj aspekt, poprilično vredan za vaš biznis.

Investicija u SEO je bitnija nego ikad uprkos trenutnim poteškoćama sa kojima se svi suoče kada primete da postoji nedostatak podataka o ključnim rečima i saobraćaju. Vašoj firmi je definitivno potrebna SEO strategija ukoliko ste zainteresovani za uspeh na internetu; još uvek ostaje jedna od najbitnijih komponenti za brending i internet prisustvo svake firme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *